Doelen begeleiding Weerwil

Vastgelopen hoogbegaafde leerlingen hebben behoefte aan de volgende pijlers:

  1. Veiligheid
  • Je veilig kunnen voelen door een overzichtelijke ruimte
  • Ruimte om je terug te trekken
  • Ruimte voor persoonlijke aandacht
  • Binnen de gestelde kaders worden de grenzen samen met het kind gesteld
  • Afspraken worden samen gemaakt
  • Gezien en erkend worden

2. Erop kunnen vertrouwen dat er iemand is die jou echt wil leren kennen en jou zal helpen met de uitdagingen waar je voor staat.

  • Vertrouwen in jezelf met een reëel zelfbeeld
  • Vertrouwen in anderen

3. Het (opnieuw) opbouwen van je zelfvertrouwen om zo stevig in je schoenen te staan dat je zelf je weg kunt vinden in de toekomst.

 

Mogelijke doelen van de begeleiding:

  • Zelfvertrouwen vergroten
  • Zelfredzaamheid verhogen
  • Zelfstandigheid vergroten
  • Structuur bieden en leren structureren
  • Gezinssysteem ontlasten en begeleiden
  • Plezier in het leren terugvinden
  • Begeleiden bij het leren plannen
  • Het versterken van de studievaardigheden
  • Leren het leven zelf te organiseren
  • Het vinden van een school op de juiste plek op het goede niveau
  • Het begeleiden bij terugkeer naar school
  • School ondersteunen bij het re-integreren van de leerling